M-Kettunen vuokrausehdot

Vuokraehdot, packraft-lautat ja varusteet, MKettunen Palvelut Oy

1. Lautan ja varusteiden käyttöoikeus siirtyy sovituksi määräajaksi MKettunen Palvelut Oy:ltä vuokraajalle MKettunen Palvelut Oy:n vastaanotettua sovitun vuokrasumman.
2. Mikäli vuokrasopimus perutaan viimeistään 7 vrk ennen vuokra-ajan alkua, palautetaan vuokrasumma täysimääräisesti. Myöhemmin tehtyjä peruutuksia ei hyvitetä.
3. Vuokraaja on itse vastuussa lautasta ja varusteista sekä omasta turvallisuudestaan. Käytä järkeä!
– Käytä aina sopivaa kelluntapukinetta ja tarvittaessa myös muita turvavarusteita.
– Ole erityisen huolellinen virtaavassa vedessä ja koskissa. Älä melo koskissa yksin. Muista turvavarusteet ja huomioi omat taitosi.
– Ole varovainen myös isoilla selkävesillä, packraft-lautta on erittäin herkkä tuulelle.
– Huomioi myös muu vesiliikenne ja erityisesti laivaväylät.
4.Mikäli lauttaan tai varusteisiin aiheutuu vuokra-aikana normaalista kulumastakulumasta suurempaa kulumaa tai vahinkoja, on vuokraaja velvollinen maksamaan niiden korjauksen Melomo Oy:n korjausarvion mukaisesti. Mikäli lautta tai varuste tuhoutuu korjauskelvottomaksi tai katoaa, on vuokraaja velvollinen korvaamaan uuden vastaavan tuotteen hinnan.
5. Lautat ja varusteet tulee palauttaa puhtaana sovittuun ajankohtaan mennessä. Myöhästymisestä tai likaisena palauttamisesta tulee tiedottaa MKettunen Palvelut Oy:ta. MKettunen Palvelut Oy:llä on oikeus laskuttaa myöhästymisestä tai likaisena palautuksesta lisämaksu (myöhästyminen: 20 €/vrk, pesulisä 20 €/lautta).
6. Lauttojen ja varusteiden edelleen vuokraaminen ja kaupallinen käyttö on kielletty ilman erillistä lupaa.
MKettunen Palvelut Oy:n vastuut rajoittuvat sovitun lautan ja varusteiden toimittamiseen sovittuna aikana ja sovitulla tavalla.
Nämä ehdot ovat voimassa toistaiseksi.

Rental terms, packrafts and equipment, MKettunen Palvelut Oy

1. The right of use of packrafts and equipment is temporarily granted from MKettunen Palvelut Oy to the rentee for the agreed period once the MKettunen Palvelut Oy has received the full rental sum.
2. If cancellation is made minimum of 7 days before the start of the rental period, the rental sum is fully refunded. No refunds for cancellations made less than 7 days before the start of the rental period.
3. The rentee is fully responsible for the raft and equipment and his own safety. Use common sense!
– Always wear suitable personal floatation device and other safety equipment as needed.
– Be especially careful in moving water and in rapids. Never paddle rapids alone. Always remember to use suitable safety equipment and take into account your own skills.
– Also be careful with big stretches of open water, packrafts are very sensitive to winds.
– Also take into account other vessel and especially shipping lanes.
4. In case of damage or wear and tear beyond normal wear, the rentee is responsible to pay for repairs according to the quotation by Melomo Oy. If a piece of equipment is lost or damaged beyond repair, the rentee is obligated to compensate the price of a new equivalent piece of equipment.
5. Rafts and equipment should be returned clean and in time. MKettunen Palvelut Oy Oy shall be notified of delays or return of dirty equipment. MKettunen Palvelut Oy Oy has the right to charge surcharge in these cases (delays 20 €/day, cleaning fee 20 €/raft).
6. Further renting and commercial use of the rafts and equipment is prohibited without permission of MKettunen Palvelut Oy.
The responsibilities of MKettunen Palvelut Oy are limited to timely delivery or functional raft and equipment as agreed.
The terms are valid until further notice.

Vuokrausehdot GS Drop

Sopijaosapuolet

Seuraavia ehtoja sovelletaan vuokralleantajan, MKettunen Palvelut Oy Y-tunnus 3103738–3, Mustapellonpolku 3, 36600 Pälkäne (jäljempänä Vuokraamo) ja vuokralleottajan (jäljempänä Asiakas) välillä. Retkeilyvaunu jäljempänä ajoneuvo.

Ajoneuvon luovutus- ja palautusehdot

a) Vuokraamo luovuttaa ajoneuvon käyttökuntoisena Asiakkaalle sovittuna ajankohtana ja sovitussa paikassa. Ellei Asiakas saa ajoneuvoa käyttöönsä Vuokraamon tekemän virheen takia, hän on oikeutettu virhettä vastaavaan alennukseen.

b) Asiakas sitoutuu olemaan varauksen mukaisesti sovittuna ajankohtana sovitussa paikassa vastaanottamassa ajoneuvon. Vuokra-ajan päättyessä asiakkaan on palautettava ajoneuvo Vuokraamon edustajalle. Asiakkaan myöhästyessä ajoneuvon palautuksesta, Vuokraamolla on oikeus veloittaa 150 €:n myöhästymismaksun. Myöhästymismaksu katsotaan aina tapauskohtaisesti. Ajoneuvon avaimet on aina palautettava Vuokraamon henkilökunnalle.

c) Jos Asiakas jättää palauttamatta ajoneuvon vuokra-ajan päättyessä eikä vuokrasopimuksen pidentämisestä ole sovittu Vuokraamon kanssa, asia ilmoitetaan poliisille.

d) Vuokraamolla on oikeus olla luovuttamatta ajoneuvoa, jos ilmenee, että Asiakas ei ole kykenevä ajoneuvon ehdot täyttävään käyttöön. Ajoneuvoa ei luovuteta, mikäli asiakkaalla ei ole esittää voimassa olevaa ajokorttia.

e) Asiakkaan luottotiedot tarkistetaan ennen vuokrauksen alkua, mikäli asiakkaan luottotiedot eivät ole kunnossa, asiakkaalta peritään 600€ vakuusmaksu, joka palautetaan vuokrauksen jälkeen. Vakuusmaksu toimii vakuutena meille siitä, että pystyt vastaamaan vuokrauksesi aikana sinulle syntyvistä velvoitteista kuten lisäpalvelujen ostamisesta ja mahdollisista vaurioista. Luottotietojen ollessa kunnossa vakuusmaksua ei veloiteta.

Vuokra-aika

a) Vuokra-aika alkaa siitä hetkestä, kun Asiakas vastaanottaa ajoneuvon ja päättyy etukäteen sovittuna vuokra-ajan päättymisajankohtana. Vuokra-ajan laskutus tapahtuu varatun ajan mukaan eikä Asiakkaalle makseta hyvitystä, vaikka tämä palauttaisi ajoneuvon ennen vuokra-ajan päättymistä.

b) Asiakkaan tulee huolehtia siitä, että on paikalla vastaanottamassa ajoneuvon sovittuna ajankohtana sovitussa paikassa. Myöhästyminen saattaa johtaa vuokra-ajan alkamisen siirtymisen uudelleenmääriteltävään myöhempään ajankohtaan.

c) Vuokra-ajan pidennys kesken vuokra-ajan edellyttää, että ajoneuvo on käytettävissä. Varauksen pidennys veloitetaan hinnaston mukaan kuin se olisi erillinen uusi varaus.

Ajoneuvon käyttö

a) Asiakas on velvollinen huolehtimaan ajoneuvosta yhtä hyvin kuin huolellinen henkilö omastaan sekä noudattamaan sitä kuljettaessaan erityistä huolellisuutta ja varovaisuutta. Asiakas sitoutuu käyttämään ajoneuvoa vain sille tarkoitetulla tavalla.

b) Asiakas sitoutuu itse kuljettamaan ajoneuvoa, mikäli Asiakas luovuttaa ajoneuvon toiselle henkilölle, on hän itse vastuussa ajoneuvosta. Asiakkaan tulee esittää ajoneuvoa vastaanottaessaan voimassa oleva ajokortti.

c) Ajoneuvon käyttäminen lainvastaisiin tarkoituksiin, hinaukseen, kilpailuihin tai niiden harjoituksiin, ajo-opetukseen sekä jäällä ajamiseen virallisesti merkittyjen jääteiden ulkopuolella on kielletty.

d) Ajoneuvon jäädessä hetkeksikin pysäköidyksi, se on ehdottomasti lukittava.

e) Asiakkaan tulee aina video- tai valokuvata ajoneuvo ennen vuokrauksen alkua, jotta asiakas voi tarvittaessa todistaa missä kunnossa otti ajoneuvon käyttöön. Asiakkaan tulee myös video- tai valokuvata ajoneuvo vuokrauksen päätyttyä, vaikka uusia vaurioita ei olisikaan, näin ollen asiakas voi tarvittaessa todistaa myöhemmin missä kunnossa palautti sen. Mikäli asiakas ei ole ottanut vuokrattavasta ajoneuvosta kuvia vuokrauksen päättymisen jälkeen ja henkilökunta huomaa ajoneuvossa uusia vaurioita, on asiakas vastuussa uusista vaurioista. On kaikkien meidän etumme, että ajoneuvot säilyvät hyvässä kunnossa ja kustannukset kurissa. Näin pystymme tarjoamaan laadukasta vuokrauspalvelua edullisilla hinnoilla jatkossakin.

Videokuvaa tai valokuvaa ajoneuvo eri kuvakulmista siten että ajoneuvon koko keula, perä ja molemmat sivut näkyvät kuvissa ennen ja jälkeen ajon. Säilytä kuvat itselläsi 2 kuukauden ajan vuokrauksen päätyttyä. Valokuvat ovat omaksi turvaksesi mahdollisissa vaurioselvittelyissä.

f) Ajoneuvossa tupakointi on ehdottomasti kielletty. Ellei Asiakas noudata tätä kieltoa, Vuokraamolla on oikeus vaatia 200 €:n maksu sopimusrikosta.

Lemmikkieläimien kuljetus

Lemmikkieläinten kuljettaminen ilman Vuokranantajan lupaa kielletty. Lemmikkieläinten kuljettamisesta lisämaksu 30€:a, jolla katamme vuokra-auton siivouksen ennen seuraavaa vuokrausta. Seuraava vuokralainen voi olla allerginen esimerkiksi koiralle.

Asiakkaan korvausvastuu

a) Asiakas on velvollinen korvaamaan ajoneuvolle ja sen varusteille vuokra-aikana sattuneet vahingot sekä ajoneuvon seisonta-ajasta aiheutuneet kustannukset. Vuokraamo laskuttaa Asiakasta korjauskustannusten osalta Vuokraamon valitseman korjaamon korjauskustannuslaskelman mukaan sekä seisonta-ajasta voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

Edellä mainittujen kustannusten korvausvastuun enimmäismäärä on

Retkeilyvaunu maksimissaan 1600 € vahinkoa kohden. Huomaa että huolimattomuudesta johtuneet vauriot kärrylle veloitetaan ilman omavastuukattoa. Varmista ennen liikkeelle lähtöä, että vetopää on täysin kytkeytyneenä autoon, valopistoke sekä turvavaijeri kytketty autoon. Irrottaessa retkeilyvaunua, irrota ensin valokaapeli sekä turvavaijeri. Irrota perävaunu vasta näiden toimenpiteiden jälkeen käyttämällä nokkapyörää ja vapautinta vetopäässä. Perävaunun kantavuus ja massatiedot löytyvät trailerin etureunan tyyppikilvestä. Maksimikantavuutta ei saa missään tilanteessa ylittää.

b) Mikäli Asiakas aiheuttaa vaurioita toiseen ajoneuvoon tai kiinteään ominaisuuteen, laskuttaa Vuokraamo Asiakasta toisen ajoneuvon korjauskustannusten ja muiden mahdollisten korvattavien korvausten mukaan, kuitenkin enintään kulloinkin valitun korvausvastuun enimmäismäärän, riippumatta siitä, korvaako Vuokraamon ajoneuvon liikennevakuutus vahingon.

c) Vuokraamo ei ole velvollinen korjauttamaan ajoneuvolle sattuneita vaurioita laskuttaakseen Asiakasta aiheutetuista vahingoista.

d) Asiakas on vastuussa kaikista ajoneuvon käyttämisestä johtuvista yksityis- ja rikosoikeudellisista sekä viranomaismaksuista, kuten ylinopeudesta määrättävistä sakoista ja rikesakoista sekä pysäköintivirhemaksuista. Mikäli Asiakas ei maksa sakkoa, yksityis- tai rikosoikeudellista maksua sen alkuperäisellä laskulla, Vuokraamolla on oikeus ilmoittaa Asiakkaan tiedot sakon, yksityis- tai rikosoikeudellisen maksun antajalle. Tällaisissa tapauksissa Vuokraamo perii veloitettavan summan lisäksi 50 €:n käsittelymaksun.

e) Asiakas on velvollinen korvaamaan ajoneuvon epätavanomaisesta likaantumisesta johtuvat siivous- ja puhdistuskustannukset.

f) Jos ajoneuvolle tai Vuokraamolle aiheutuneet vahingot ovat seurausta vuokraajan tahallisuudesta, törkeästä tuottamuksesta, ajoneuvon käyttämisestä alkoholin tai muun huumaavan aineen vaikutuksen alaisena tai ajoneuvon käyttämisestä edellä olevassa kohdassa 4 kielletyllä tavalla taikka siitä että Asiakas on muuten olennaisesti rikkonut tämän sopimuksen ehtoja, vuokraaja on velvollinen korvaamaan vahingon kokonaisuudessaan. Vuokraaja vapautuu korvausvelvollisuudesta, jos Vuokraamo saa täyden korvauksen vastapuolen liikennevakuutuksen perusteella tai vahingon aiheuttajalta.

g) Ajoneuvoa ei saa viedä Suomen rajojen ulkopuolelle ilman erillisiä sopimuksia, mikäli asiakas laiminlyö ilmoitusvellisuuden ja ulkomailla tapahtuu vahinko/varkaus on asiakas vastuussa aiheutuvista vahingoista täysimääräisesti ilman maksimikattoa. Maastapoistumisluvan, Green Cardin sekä ajoneuvon teknisen osan saatte mukaan henkilökunnaltamme. Maastapoistumisluvan hinta vaihtelee eri maiden mukaan, maksut alkaen 80 euroa. Ilmoitathan kohdemaan ennen vuokrauksen alkua.

Petos ja kavallus ulkomailla (varkaus)

Omavastuu 1600€ + lisäomavastuu 10% vahingon määrästä. Alue: Ruotsi, Norja, Tanska ja muut EU-maat pl korkeamman 20% lisäomavastuun maat.

Esimerkkilaskelma:

Omavastuu 1600€ + lisäomavastuu 20% vahingon määrästä. Alue: Azerbaidzanissa, Bosnia-Hertsegovinassa, Kroatiassa, Latviassa, Liettuassa, Marokossa, Moldovassa, Puolassa, Serbiassa, Tunisiassa, Turkissa, Ukrainassa, Valko-Venäjällä, Venäjällä tai Virossa

Esimerkkilaskelma:

GS Teardrop retkeilyvaunu arvo 20 000€ varastetaan Virossa, tulee asiakkaalle maksuun 9600€

Vuokraamon korvausvastuu

Vuokralleantaja ei ole korvausvelvollinen matkan keskeytyksestä johtuvien viivästyksien takia. Vuokraamo ei ole vastuussa, jos ajoneuvo on vahingoittunut edellisen vuokran aikana niin, ettei uusi vuokra-aika voi alkaa sovittuun aikaan. Ilmoitamme vuokraajalle tilanteesta heti sen ilmetessä.

Löytötavarat

Vuokraamo ei vastaa ajoneuvoon jätetystä omaisuudesta.

Vahinkotapaukset

a) Varkaustapauksissa asiakkaan on otettava välittömästi yhteyttä Poliisille.

b) Liikennevahingon sattuessa asiakkaan on aina otettava yhteyttä Vuokraamoon ja täytettävä vahinkoilmoitus. Syyllisyyden ollessa epäselvä tai henkilövahingon sattuessa, asiakkaan on otettava välittömästi yhteyttä myös poliisiin tai hätäkeskukseen.

c) Ajoneuvon teknisen vian tai rengasrikon sattuessa on otettava yhteyttä vuokraamoon.

Maksaminen paikan päällä

a) Vuokraamon hyväksymiä maksuvälineitä ovat suomalaiset pankkikortit, Visa Debit/Credit/Electron, Maestro, JCB, MasterCard. Vuokrausta ei voi maksaa käteisellä!

b) Jokaiseen vuokrauskertaan voi liittää vain yhden tarjouksen tai edun.

Maksaminen verkossa

M Kettunen Palvelut Oy 3103738-3 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: matti.kettunen@kotiportti.fi

Puhelin: 044 555 8224

Postiosoite: Mustapellonpolku 3, 36600 Pälkäne

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.vismapay.fi/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Alisa Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä. Lisätietoja Alisa Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/

Alisa Yrityslasku on joustava ja turvallinen maksutapa yrityksille. Maksutapa sopii kaikille suomalaisille yrityksille yhtiömuodosta riippumatta. Ostajan osto-oikeus varmennetaan kokonaan digitaalisesti ja ostotapahtuma vie vain muutaman minuutin. Yritys voi itse valita sopivan maksuajan kolmesta eri vaihtoehdosta: 14 päivää, 30 päivää tai 60 päivää. Lisätietoja Alisa Yrityslaskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)

Sähköposti: helpdesk@vismapay.com

Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)

Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Varauksen tekeminen sekä peruutusehdot

Varaukset tehdään nettisivuiltamme varauskoneesta. Asiakas saa tehdystä varauksesta sähköpostivahvistuksen ilmoittamaan sähköpostiin. Peruutuksen voi tehdä maksutta soittamalla tai lähettämällä sähköpostia 7 vuorokautta ennen varauksen alkua, mikäli peruutusta ei tehdä ennen 7 vrk joutuu asiakas maksamaan 25€ peruutusmaksun / varaus sekä mikäli vuokraus kestää yli 1vrk ensimmäinen vuorokausi 25€ ja tämän jälkeen 15€/vrk. Mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan ennen vuokrauksen alkua perätiin lisäksi 50€ sakkomaksu.

Arvonlisävero

Kaikki näissä vuokrausehdoissa sekä hinnastossa ilmoitetut euromäärät sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron.

Rental Terms for GS Drop

Parties Involved
These terms apply to the rental agreement between the lessor, MKettunen Palvelut Oy (business ID 3103738–3), Mustapellonpolku 3, 36600 Pälkäne (hereinafter referred to as the Rental Company) and the lessee (hereinafter referred to as the Customer). The camping trailer will hereinafter be referred to as the vehicle.

Vehicle Delivery and Return Conditions
a) The Rental Company will deliver the vehicle in operational condition to the Customer at the agreed time and place. If the Customer is unable to use the vehicle due to an error by the Rental Company, they are entitled to a discount corresponding to the error.

b) The Customer agrees to be present at the agreed time and place to receive the vehicle. At the end of the rental period, the Customer must return the vehicle to a representative of the Rental Company. If the Customer is late returning the vehicle, the Rental Company has the right to charge a late fee of 150 €. The late fee will be assessed on a case-by-case basis. The vehicle keys must always be returned to the Rental Company’s staff.

c) If the Customer fails to return the vehicle at the end of the rental period and no extension has been agreed upon with the Rental Company, the matter will be reported to the police.

d) The Rental Company reserves the right not to deliver the vehicle if it becomes apparent that the Customer is not capable of using the vehicle as per the terms. The vehicle will not be delivered if the Customer cannot present a valid driver’s license.

e) The Customer’s credit information will be checked before the rental begins. If the Customer’s credit information is not satisfactory, a security deposit of 600 € will be charged, which will be refunded after the rental period. This deposit ensures that the Customer can meet their obligations, such as purchasing additional services and covering any damages. No deposit will be charged if the credit information is satisfactory.

Rental Period
a) The rental period starts when the Customer receives the vehicle and ends at the pre-agreed end time of the rental period. The rental period is billed according to the reserved time, and no refund will be given if the vehicle is returned before the end of the rental period.

b) The Customer must ensure they are present to receive the vehicle at the agreed time and place. Delays may result in the rental period starting at a later redefined time.

c) Extending the rental period during the rental requires that the vehicle is available. The extension will be charged according to the price list as if it were a new separate reservation.

Vehicle Usage
a) The Customer is obliged to take care of the vehicle as carefully as a diligent person would their own property and to exercise special care and caution while operating it. The Customer agrees to use the vehicle only for its intended purpose.

b) The Customer agrees to drive the vehicle themselves. If the Customer lets another person drive the vehicle, they are responsible for the vehicle. The Customer must present a valid driver’s license when receiving the vehicle.

c) Using the vehicle for illegal purposes, towing, competitions or training, driving instruction, or driving on ice outside officially marked ice roads is prohibited.

d) The vehicle must always be locked when parked, even briefly.

e) The Customer must always video or photograph the vehicle before the rental begins to provide evidence of its condition. The Customer must also video or photograph the vehicle after the rental, even if there are no new damages, to later prove its returned condition. If the Customer has not taken photos of the rented vehicle after the rental period and new damages are found by the staff, the Customer is responsible for the new damages. It is in everyone’s interest to keep the vehicles in good condition and costs under control to offer quality rental services at affordable prices in the future.

Video or photograph the vehicle from different angles so that the entire front, rear, and both sides are visible before and after the drive. Keep the photos for 2 months after the rental period. The photos are for your protection in case of damage claims.

f) Smoking in the vehicle is strictly prohibited. If the Customer violates this prohibition, the Rental Company has the right to charge a 200 € fee for breach of contract.

Transporting Pets
Transporting pets without the Rental Company’s permission is prohibited. There is an additional fee of 30 € for transporting pets, which covers cleaning the rental car before the next rental. The next renter may be allergic to, for example, dogs.

Customer’s Liability for Compensation
a) The Customer is liable for any damages to the vehicle and its equipment during the rental period and for costs arising from the vehicle’s downtime. The Rental Company will invoice the Customer for repair costs based on the cost estimate from a repair shop chosen by the Rental Company and for downtime according to the current price list.

The maximum compensation liability for the above-mentioned costs is 1600 € per damage incident for the camping trailer. Note that damages caused by negligence will be charged without a deductible cap. Ensure that the hitch is fully connected to the car, the light socket, and the safety cable are connected to the car before starting. When detaching the camping trailer, first disconnect the light cable and safety cable. Detach the trailer only after these steps using the jockey wheel and hitch release. The load capacity and mass information are found on the trailer’s type plate at the front. The maximum load capacity must not be exceeded under any circumstances.

b) If the Customer causes damage to another vehicle or property, the Rental Company will charge the Customer for the repair costs and other compensations up to the selected maximum liability amount, regardless of whether the Rental Company’s vehicle insurance covers the damage.

c) The Rental Company is not obligated to repair damages to the vehicle to invoice the Customer for the damages caused.

d) The Customer is responsible for all private and criminal law and administrative fees arising from the use of the vehicle, such as speeding fines and parking fines. If the Customer does not pay the fine, the Rental Company has the right to provide the Customer’s information to the issuer of the fine. In such cases, the Rental Company will charge an additional 50 € handling fee.

e) The Customer is liable for cleaning costs arising from unusual dirtiness of the vehicle.

f) If the damages to the vehicle or the Rental Company result from the renter’s intentional act, gross negligence, use of the vehicle under the influence of alcohol or other intoxicants, or use of the vehicle in a prohibited manner as mentioned in section 4, or if the Customer has otherwise significantly violated the terms of this agreement, the renter is liable for the full amount of the damages. The renter is released from liability if the Rental Company receives full compensation from the third-party insurance or the party causing the damage.

g) The vehicle may not be taken outside Finland without separate agreements. If the Customer fails to notify and damage/theft occurs abroad, the Customer is fully liable for the damages without a maximum cap. An exit permit, Green Card, and the vehicle’s technical part will be provided by our staff. The exit permit fee varies by country, starting from 80 euros. Please inform the destination country before the rental begins.

Fraud and embezzlement abroad (theft):

Deductible 1600 € + additional deductible 10% of the damage amount. Area: Sweden, Norway, Denmark, and other EU countries except for countries with a higher 20% additional deductible.

Example calculation:

Deductible 1600 € + additional deductible 20% of the damage amount. Area: Azerbaijan, Bosnia and Herzegovina, Croatia, Latvia, Lithuania, Morocco, Moldova, Poland, Serbia, Tunisia, Turkey, Ukraine, Belarus, Russia, or Estonia

Example calculation:

If a GS Teardrop camping trailer worth 20,000 € is stolen in Estonia, the Customer will be charged 9600 €.

Rental Company’s Liability
The lessor is not liable for delays caused by travel interruptions. The Rental Company is not responsible if the vehicle is damaged during the previous rental so that the new rental period cannot start at the agreed time. We will inform the renter of the situation as soon as it arises.

Lost Property
The Rental Company is not responsible for property left in the vehicle.

Incident Cases
a) In case of theft, the Customer must immediately contact the police.

b) In case of a traffic accident, the Customer must always contact the Rental Company and fill out a damage report. If liability is unclear or in the event of personal injury, the Customer must immediately contact the police or emergency services.

c) In case of a technical fault or tire damage, contact the Rental Company.

On-site Payment
a) Accepted payment methods at the Rental Company are Finnish bank cards, Visa Debit/Credit/Electron, Maestro, JCB, MasterCard. Cash payments are not accepted.

b) Only one offer or discount can be applied per rental.

Online Payment
M Kettunen Palvelut Oy 3103738-3 (hereinafter referred to as the online store) sells products to individuals in Finland. We reserve the right to change delivery terms and prices. Product prices include VAT.

Online Store Contact Information
Email: matti.kettunen@kotiportti.fi

Phone: 044 555 8224

Postal address: Mustapellonpolku 3, 36600 Pälkäne

Ordering
Products are selected on the website by adding them to the shopping cart. The order is placed by paying for the contents of the shopping cart at the online store checkout. By placing an order, you accept these terms of delivery, product prices, and delivery costs. If an email address is provided at the time of ordering, an order confirmation will be sent by email. The order confirmation will include the ordered products and the price.

Payment
The online store’s payment intermediary is Visma Pay (Visma Payments Oy, business ID 2486559-4), registered in the Financial Supervisory Authority’s payment institution register. Payment is made via Visma Pay’s online service, and the payee on the account statement or invoice will be Visma Pay or Visma Payments Oy. Visma Pay forwards payments to the online store. Payments are secure as all transaction data is transmitted using an encrypted connection, so no external party can see the transaction data.

The sale occurs between the online store customer and the online store. The online store is responsible for all obligations related to the sale.

Read more about Visma Pay: https://www.vismapay.fi/

Payment Methods
Through Visma Pay, you can pay with online banking credentials, wallet, payment cards (credit/debit), invoice, or installment. The following payment methods are available: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Local cooperative banks, S-Bank, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Pivo, Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, and Debit MasterCard cards, as well as Alisa Invoice and Alisa Company Invoice.

MobilePay: You can pay with your MobilePay wallet if you have enabled online payments in the app settings. Payments made with the MobilePay wallet will be charged to the payment card linked to the wallet. If payment from the payment card fails, payment with the MobilePay wallet will not be possible in the online store.
Pivo: The terms of use are available on Pivo’s website: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

OP Invoice: A flexible way to pay for online purchases. Available to customers of all banks. With OP Invoice, you can make purchases up to 5000 euros and pay them off interest-free within 45 days. If you wish, you can split the invoice into several installments. Your purchases are visible in one place, so you can easily keep track of your spending. With the credit limit, you can keep your spending within the desired limits. Invoices are conveniently sent to your email. In our online service, you can see information about your use of OP Invoice and the amount of your purchases. You can use OP Invoice if you are a creditworthy over 20-year-old and have online banking credentials from a Finnish bank. More information about OP Invoice can be found at: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku

Alisa Invoice is a flexible and secure payment method. The payment method is suitable for all over 20-year-old consumers for all types of purchases. If you wish, you can split the invoice into smaller parts and pay back in up to 60 installments. More information about Alisa Invoice can be found at: https://www.alisapankki.fi/

Alisa Company Invoice is a flexible and secure payment method for companies. The payment method is suitable for all Finnish companies regardless of the form of the company. The buyer’s purchasing rights are verified entirely digitally, and the purchase transaction takes only a few minutes. The company can choose the appropriate payment term from three different options: 14 days, 30 days, or 60 days. More information about Alisa Company Invoice can be found at: https://www.alisapankki.fi/

Visma Pay Payment Service Contact Information
Visma Payments Oy (Business ID 2486559-4)

Email: helpdesk@vismapay.com

Phone: 09 315 42 037 (weekdays from 9 am to 4 pm)

Postal address: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Making a Reservation and Cancellation Policy
Reservations are made on our website through the reservation system. The Customer will receive a confirmation email for the reservation. Cancellations can be made free of charge by calling or sending an email 7 days before the start of the reservation. If the cancellation is not made before 7 days, the Customer will be charged a 25 € cancellation fee per reservation, and if the rental exceeds 1 day, an additional fee of 25 € for the first day and 15 €/day thereafter. If no cancellation is made before the rental period begins, an additional penalty fee of 50 € will be charged.

Value Added Tax
All euro amounts stated in these rental terms and in the price list include the applicable value-added tax (VAT).